Wizytówki są jedną z najstarszych i jednocześnie najbardziej popularnych form promowania każdej firmy, bez względu na jej wiek czy oferowane przez nią produkty i usługi. To właśnie dzięki zręcznej wymianie wizytówek z rozmówcami można w krótkim czasie zyskać szeroką bazę klientów. Jak wyglądają współczesne wizytówki i czym różnią się od ich poprzedników? Wizytówka online to taka bez wychodzenia z domu.
Wizytówka online: forma, styl i wykonanie
Współczesna wizytówka online jest już nie tylko kawałkiem zgrabnie przygotowanej kartki, na której umieszczone są podstawowe dane firmy, jej adres, telefon i kilka słów o ofercie, ale i nierzadko prawdziwym, małym dziełem sztuki użytkowej. W pogoni za zwróceniem uwagi klientów na wręczane im reklamy, ulotki i katalogi ofertowe również same wizytówki znacząco zmieniły się na przestrzeni ostatnich lat. Na szczególną uwagę zasługuje tutaj ich forma i styl wykonania. Im bardziej są one pomysłowe i lepiej grają kolorami, czcionką i fakturą papieru, tym większa jest szansa, że osoba, której taką wizytówkę podajemy, zwróci na nią swoją uwagę.
Aktualnie wizytówka online może przybierać różne formy, od bardziej stonowanych i subtelnych, przez dynamiczne kolorystycznie, po formy wręcz luksusowe wykonane z najwyższej jakości specjalnego papieru. Najpopularniejsze są wizytówki wykonane na papierze kredowym wykończonym matowo – taki kartonik doskonale leży w dłoni, przyjemnie się go dotyka, a do tego pozwala na wydobycie na nim głębi kolorystycznej czcionek i napisów. Wizytówkę tego typu można uszlachetnić na różne sposoby. Doskonałym przykładem mogą być opisane w firmie uszlachetnienia wykonane z lakieru dyspersyjnego, folii błysk lub mat dwustronnej czy folii matowej połączonej z lakierem UV.
W jakich sytuacjach warto wymieniać się wizytówkami?
Dobrze przygotowana wizytówka online znajdzie zastosowanie nie tylko podczas bezpośredniego kontaktu właściciela firmy z rozmówcą, któremu mógłby zaproponować skorzystanie ze swojej oferty właśnie poprzez zapoznanie się z wizytówką, ale i w wielu innych sytuacjach. Wizytówki warto wręczyć zatrudnionym w firmie pracownikom czy przedstawicielom handlowym tak, by również i oni zawsze mieli je pod ręką i mogli przekazywać je osobom, z którymi rozmawiają. Dobrym pomysłem jest też zostawienie wizytówek w punktach takich, jak np. poczekalnie w ośrodkach zdrowia czy gabinety dentystyczne. Ludzie oczekujący w nich w kolejce często nawet z nudów sięgają po to, co do poczytania znajduje się na stojącym tam stoliku.
Drukarnia tradycyjna czy internetowa?
Podczas kupna wizytówek warto porównać oferty kilku drukarni stacjonarnych i internetowych. Często okazuje się, że przygotowana samodzielnie wizytówka online (są do tego specjalne internetowe formularze) cenowo będzie o wiele bardziej atrakcyjna niż ta, po którą trzeba się dodatkowo wybrać do drukarni, wyjaśniać sprzedawcy oczekiwania, porównać na miejscu faktury papieru, formy uszlachetnień itd. Wszystkie te czynności można swobodnie zrobić w internecie, oszczędzając przy tym i swój czas i firmowe pieniądze.